Hoe staat de online communicatie van jouw bedrijf ervoor? Kunnen jouw klanten je nog goed bereiken en jij hen? Met het oog op een periode van thuiswerken tot 1 juni leek het Monkey Vision een uitstekend idee om alle online communicatiemiddelen voor je te verzamelen binnen één blog. Want, online communicatie is belangrijker dan ooit!

We zetten alle middelen voor je op een rijtje: communicatiemiddelen die we al eerder hebben besproken lichten we hier nog een keertje voor je toe met een verwijzing naar eerdere blogs, maar we bespreken ook genoeg nieuwe mogelijkheden! Vind je het lastig te bepalen welke vorm van communicatie jij het beste kan inzetten op het moment? Lees het hier of overleg met ons, we staan graag voor je klaar in deze tijden!

Website laten maken in Nijmegen

Monkey Vision houdt zich natuurlijk niet alleen bezig met online communicatie: in eerste plaats zijn wij webbouwers en maken wij websites. Wil jij een website laten maken in Nijmegen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Geef ons een belletje of stuur een mailtje en geef aan dat jij een nieuwe website wil laten bouwen in (omgeving) Nijmegen. Wij doen de rest.

Online communicatiemiddelen: wat kies jij?

Er is veel keuze in online communicatiemiddelen om met jouw klanten te communiceren. Jouw keuze heeft uiteindelijk te maken met:

  • jouw beoogde publiek
    zoals nieuwe, bestaande of potentiële klanten of werknemers en collega´s
  • jouw doel
    zoals informeren, activeren of helpen

Wij hebben hier een aantal communicatiemiddelen op een rijtje gezet: kijk welke het beste bij jouw publiek en doel past.

Helpdesk: chat, WhatsApp, Facebook Messenger

Is jouw telefonische klantenservice op het moment overbelast? Kies dan voor chat, WhatsApp of Facebook Messenger. Dit zijn online programma´s waarmee je snel vragen kunt afhandelen. Een ideale manier om standaard vragen te beantwoorden, die niet te veel diepgang vereisen.

Hoe kun je het inzetten? Verwijs je klanten bijvoorbeeld in eerste plaats naar een FAQ-pagina. Vinden ze hun antwoord hier niet? Dan kunnen ze online contact opnemen middels de genoemde online programma´s. Is de vraag te diepgaand voor een chat? Neem dan telefonisch contact op.

Een chattool kan geïnstalleerd worden op de website van jouw bedrijf. Dit is handig, aangezien klanten waarschijnlijk sowieso al naar jouw website gaan om een antwoord te vinden. Zijn jouw klanten vaardig met social media en actieve volgers van jouw Facebook-pagina? Dan kun je prima Facebook Messenger of WhatsApp inzetten.

Meer weten over hoe je online communicatiemiddelen Messenger en WhatsApp kunt inzetten voor jouw klanten? Lees het in onze blog: Hoe kun je WhatsApp of Facebook Messenger inzetten als bedrijf?

Wil jij een website laten maken in Nijmegen met een chatfunctie en/of FAQ-pagina? Dat kunnen wij voor je doen! Neem gerust contact op en laat ons weten dat jij een webdesign met chatfunctie wilt.

E-mail: nieuwsbrieven en e-mailmarketing

Maak gebruik van e-mail om jouw klanten allemaal in een keer te informeren over belangrijke zaken. Met e-mail bereik je in een klap een grote groep en kun je alle informatie goed ordenen en uitvoerig aan bod laten komen. Heb jij informatie op een pagina op jouw website staan? Houd dan de informatie in jouw e-mail iets korter en verwijs vervolgens naar deze pagina.

E-mail is ideaal om te informeren, maar kan ook een middel zijn om jouw marketing weer op gang te helpen. Heb je een goede actie? Een kortingscode speciaal om zorgmedewerkers en leraren een hart onder de riem te steken? Maak dan gebruik van e-mailmarketing!

Of je jouw klanten nu wilt informeren of een mooie aanbieding wilt geven: zorg altijd voor een goede titel en heldere taal. Je wilt natuurlijk wel dat jouw klanten de e-mail überhaupt openen en vervolgens ook lezen. Heb je hulp nodig bij het formuleren van deze berichten? Monkey Vision maakt niet alleen websites in Nijmegen, maar heeft ook de beste tekstschrijvers in huis die dit voor je kunnen formuleren.

Teamviewer: meekijken met je klant

Werk jij sowieso al veel online, maar is het op het moment lastig om jouw klanten online te helpen, omdat ze er zelf weinig kaas van hebben gegeten? Maak dan bijvoorbeeld gebruik van Teamviewer. Dit kunnen jij en je klanten gemakkelijk installeren op de laptop of computer. Als jullie beiden dit programma hebben geïnstalleerd, is het mogelijk (na invoeren van een matchende code) bij jouw klant mee te kijken. Spreek elkaar ondertussen aan de telefoon of via een headset en kijk mee op de computer. Zo begrijp je veel beter wat jouw klant bedoelt en heb je zijn/haar probleem snel opgelost.

Skype of Google Hangouts: houd een online meeting

Is face-to-face contact echt belangrijk voor jou en je klanten of voor jouw collega´s onderling? Houd dan regelmatig een meeting via Skype of Google Hangouts. Misschien maak je hier op het moment al gebruik van om met jouw familie contact te houden, maar ook voor werkgerelateerd contact is dit ideaal!

Ook als jij het contact met jouw klanten, medewerkers of collega´s prima via de telefoon of e-mail kunt afhandelen, is het toch aan te raden af en toe te skypen of via Google te hangen. Zo zie weer een gezicht bij de stem en kunnen de onderlinge banden sterk worden gehouden.

Video: tutorials en vlogs

Is het voor jouw bedrijf van belang dat jouw klanten visueel op de hoogte worden gehouden? Is het handig als zij een beeld hebben bij antwoorden op bepaalde vragen? Maak dan een video in de vorm van een tutorial of vlog! In een tutorial kun je iets stapsgewijs laten zien en uitleggen, terwijl een vlog zich beter leent voor een verhaal of informatieverstrekking.

Het is mooi als je dit met een goede camera kunt opnemen, maar de videobeelden van smartphones van tegenwoordig kunnen ook al van goede kwaliteit zijn. Zet je telefoon op een statief (of ergens anders stabiel) en doe je verhaal!

Meer weten over videomarketing? Lees het in onze blog: De opmars van video marketing

Communicatieplan of website laten maken in Nijmegen

Vind je het lastig te bepalen welk online communicatiemiddel jou en jouw klanten het beste past? Monkey Vision denkt graag met je mee! Een website laten maken in Nijmegen is misschien onze core, maar ook van online communicatie en marketing weten wij veel. Laat ons weten met welke vragen je zit en wij helpen je verder met een online communicatieplan.

Meteen contact opnemen of een website laten maken? Start een project!