Skip to main content

Ben jij als ondernemer slachtoffer van eerste signalen van een mogelijk economische crisis door het coronavirus? Misschien begin je het al te merken: opdrachten worden gecanceld of verzet, bijeenkomsten opgeschort of producten minder afgenomen… Dat is zuur! Maar minder opdrachten, betekent dat ook minder werk? Wat ons betreft niet! Als je in deze periode ziet dat projecten teruglopen, is dit juist een mooie tijd om al die dingen waar je steeds niet aan toekwam eens prioriteit te geven. Zoals? Je marketing!

Voor veel bedrijven (zelfs marketingbedrijven!) is de eigen marketing vaak nog een ondergeschoven kindje, want… Geen tijd! En dat is zonde. Stel je hebt nu wel tijd: dan is er werk aan de winkel! Maar ¨marketing¨ is een breed begrip, dat weten wij ook. Daarom hebben we een handige checklist voor je gemaakt, die je na kunt lopen en af kunt vinken. Lopen je opdrachten achteruit? Zet je marketing voorop!

Wil jij meteen een website laten maken in Nijmegen door webdesignbureau Monkey Vision? Start een project!

Jouw marketing checklist: thuisblijf-proof

In onze checklist met hebben we 6 belangrijke punten naar voren geschoven, die tevens thuisblijf-proof zijn. Want, we kunnen wel zeggen dat je een workshop of bijeenkomst moet gaan organiseren… Maar dat zit er in deze tijd natuurlijk even niet in. We focussen dus vooral op zaken die je online en eventueel telefonisch kan regelen. Daarbij gaan we ervanuit dat jij deze blog vooral leest om de boel wat op te krikken: we beginnen dus niet per se from scratch, maar geven tips voor bedrijven die al een start hebben gemaakt, maar nu in een domper zitten.

Heb je vragen over een website laten maken in Nijmegen of andere online marketing-gerelateerde mogelijkheden? Monkey Vision is gewoon bereikbaar! Neem contact op door te bellen of WhatsAppen naar: 024 202 2068.

Tijd voor marketing! 6 marketing checks

1.     Jouw identiteit & doelgroep: klopt het nog?

Als bedrijf straal je een bepaalde identiteit uit: dit is een weergave van jou, personeel, diensten, product en kwaliteit. Tegelijkertijd zorg je dat de identiteit die je naar buiten toont ook past bij jouw doelgroep. Toen je je bedrijf startte, ben je hier waarschijnlijk nadrukkelijk mee bezig geweest om vervolgens je marketingplan en boodschap die je naar buiten brengt hierop af te stemmen.

Heb je op het moment tijd over doordat opdrachten teruglopen? Dan is dit misschien een goede tijd om jouw identiteit en doelgroep nog eens onder de loep te nemen. Want, passen deze je nog? Door verloop van tijd, gebeurtenissen in het bedrijf, nieuwe situaties, een verandering van diensten en/of producten kan jouw boodschap en doelgroep misschien wat zijn verschoven. Check hoe dit zit voor jouw bedrijf en kijk of jij je uitstraling, boodschap en beoogde publiek misschien moet aanpassen.

Zie je in dat dit voor jouw bedrijf misschien een nodige stap is, maar weet je niet waar te beginnen? Websites laten maken in Nijmegen is niet het enige dat Monkey Vision doet: wij helpen je ook juist bij dit soort vragen!

2.     Website en content: aanvullen, schrappen of vernieuwen?

Tijd over? Neem je website en content onder de loep! In tijden van drukte ligt de focus op jouw klanten, diensten en producten. Daardoor kan je website en content misschien behoorlijk verouderd zijn. Check bijvoorbeeld de volgende zaken:

  • Heeft jouw website nog een moderne uitstraling?
  • Past het design nog bij jouw bedrijf en deze tijd?
  • Wordt jouw website snel geladen?
  • Is jouw website responsive?
  • Is jouw website goed vindbaar in Google?

Bekijk ook of jouw content nog relevant is en klopt. Check bijvoorbeeld of de informatie nog overeenkomt met jouw diensten en producten, of de gezichten op de teampagina wel kloppen en of de laatste nieuwtjes erop staan. Als de content niet meer klopt, heb je nu tijd om dit aan te passen! Plaats de laatste nieuwtjes, pas je teksten aan en maak indien mogelijk nieuwe foto´s.

3.     Werkt jouw SEO nog?

De vraag ¨Is jouw website goed vindbaar in Google?¨ heeft met jouw SEO van doen. Het is altijd goed om te controleren wat de positie is van jouw website in de Google Rating. Probeer met verschillende zoektermen waar je denkt dat jouw beoogde doelgroep mee zoekt uit of jij (lokaal) goed te vinden bent. Ben je gezakt in de rating? Doe hier dan wat aan!

De content die je publiceert, moet gericht zijn op jouw bezoekers en hun meestgestelde vragen. Ze moeten hun antwoorden daarbij ook gemakkelijk kunnen vinden op jouw gebruiksvriendelijke website. Daarmee kun je andere zoekresultaten te boven komen. Verder kun je door middel van diverse tools, advertenties en meer middelen jouw rating opkrikken.

Wil je weten wat hiervoor nodig is en heb je hier hulp bij nodig? Monkey Vision kan niet alleen een website laten maken in Nijmegen, maar je ook helpen bij jouw SEO-vragen.

4.     Video-marketing

Maak jij al gebruik van videomarketing? Misschien heb je nu tijd om hiermee te beginnen! Je kunt video gebruiken binnen bijna elk aspect van jouw online marketing en is een mooi middel om potentiële klanten te overtuigen van jouw marketingboodschap.

Plaats video´s daar waar je een bericht kan overbrengen aan een klant, zoals in e-mail, social media, op productpagina’s of een andere bestemmingspagina. Zorg dat de video aantrekkelijk, niet te lang en doelbewust is. Zorg dat de identiteit van jouw merk goed wordt overgebracht.

Als je videomarketing op de juiste manier inzet, kan dit een boost geven aan je conversie, maar ook aan je SEO. Meer weten over videomarketing? Lees het in onze blog: De opmars van video marketing

5.     Social media-marketing

Vanwege de thuisblijvers en thuiswerkers in deze periode, zitten mensen waarschijnlijk nog meer dan normaal op social media. Zie dit als een kans om social media-marketing in te zetten voor jouw bedrijf! Jouw aanwezigheid op sociale netwerken (die populair zijn bij jouw doelgroep) zorgt dat er een ​​gemeenschapsgevoel aan jouw merk wordt verbonden. Social media maakt persoonlijke interacties mogelijk, wat jouw klandizie op de lange termijn bevordert.

Social media is ook een waardevolle tool om feedback te verkrijgen. Bij een nieuwe campagne, een nieuw product of andere verandering kun je meteen zien wat mensen ervan vinden. Wil jij je klantenservice optimaliseren? Social media is ook ideaal om hiervoor in te zetten! Lees er meer over in onze blog: Hoe kun je WhatsApp of Facebook Messenger inzetten als bedrijf?

Met social media is nog veel meer mogelijk! Denk aan advertenties, productverkoop en leuke acties. Het is dus een ideale manier om de huiskamers van jouw klanten binnen te komen, in deze tijd van thuisblijven. Benieuwd hoe je dit het beste kan aanpakken? Monkey Vision helpt je graag! Wil je een website laten maken in Nijmegen? Ook dat doen we voor je!

6.     Influencer marketing

Om nog even binnen de categorie van social media te blijven: ben je al bekend met influencer marketing? Een influencer is als het ware een social media celebrity die zijn of haar diensten kan verlenen voor diverse producten en/of services.

Influencers hebben online vele volgers en kunnen dus veel mensen bereiken! Is er een influencer die wordt gevolgd door een publiek die ook binnen jouw doelgroep past? Laat hem of haar jouw product aanprijzen en je hebt binnen no time een groot publiek bereikt! Influencers kunnen prima vanuit huis werken, dus dat is in deze tijd geen probleem. Zet jullie afspraken zwart-op-wit, stuur je product op en laat de influencer zijn/haar magic doen!

Meer weten over influencer marketing? Lees onze blog: Is influencer marketing iets voor jouw bedrijf?

Website laten maken in Nijmegen

Doen onze tips je een beetje duizelen? Ben je nog niet toe aan al deze checks, omdat je eigenlijk from scratch moet beginnen en eerst een website wil laten maken in Nijmegen? Geen probleem! Ons webdesignbureau bouwt eerst jouw nieuwe website, waarna we stap voor stap je marketingplan onder de loep kunnen nemen.

Is jouw website volgens jou nog in orde, maar wil je dat een professional ernaar kijkt en meedenkt over je marketing? Ook daar is Monkey Vision voor! Neem contact op, laat ons weten wat je nodig hebt en wie weet zitten we binnenkort al samen aan tafel.