Wanneer je een website hebt laten maken, heb je dat waarschijnlijk met een goede reden gedaan. Je wilt een online plek hebben, professionaliteit uitstralen en door potentiële klanten gevonden worden. De eerste twee zijn geregeld wanneer jouw website ‘live’ gaat. De derde is wat lastiger te bereiken en is ook een lange termijn kwestie.
Om door potentiële klanten gevonden te worden, is het belangrijk dat je aan zoekmachine optimalisatie doet. Anders gezegd: je moet voldoen aan de eisen en wensen van Google om hoog in de zoekresultaten terecht te komen.
Hier kan je zelf mee aan de slag gaan door de bekende stappen te volgen, maar je kan zoekmachine optimalisatie ook uitbesteden. Waarom dat wellicht een goede keuze is lees je hieronder!
Tijd is geld en geld is tijd
Zoekmachine optimalisatie is iets wat je zelf kunt doen. Waarschijnlijk is het voor jou nog geen gesneden koek, dus gaat er veel tijd zitten om dit vakmanschap onder de knie te krijgen. Deze tijd is kostbaar en zou je ook prima in andere projecten kunnen steken.
Zeker wanneer je een eigen onderneming hebt, hoeven we je het begrip “tijd is geld” niet uit te leggen. En met een eigen onderneming is er altijd wel iets te doen. In principe al reden genoeg om eens te kijken naar een bureau dat gespecialiseerd is in ‘search engine optimization’ (SEO).
Voor een SEO expert is dit namelijk een eitje. Hij of zij fietst er zonder moeite doorheen en doet dit sneller dan je ‘zoekmachine optimalisatie expert’ foutloos kunt typen.
Zoekmachine optimalisatie door experts
Buiten dat een SEO expert waarschijnlijk sneller is met de zoekmachine optimalisatie dan jij, komt er ook een stukje kwaliteit om de hoek kijken. Een expert heeft er meer ervaring mee, het is immers hun vak. Je kunt er dan ook vanop aan dat het goed gebeurt.
Er zijn namelijk duizend en één dingen waar je op moet letten en waar je punten mee kunt scoren bij de zoekmachines.
Je kunt een poging doen om jouw website zelf geoptimaliseerd te krijgen voor zoekmachines, maar dat kan niet tippen aan de expertise van een SEO expert.
Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen
Zoekmachine optimalisatie is eigenlijk een boek dat nooit af is. De systemen van Google worden elke dag slimmer, sneller en kritischer. Het algoritme, het systeem dat websites op waarde schat voor de ranglijst binnen de zoekresultaten, verandert daarin mee.
Waar je een aantal jaren terug het algoritme nog kon omzeilen door witte tekst op een witte achtergrond te vullen met zoekwoorden, word je er vandaag de dag keihard voor afgestraft. Google was op dat moment nog vooral gefocust op welke relevante woorden er op een pagina stonden.
Kwaliteit staat voorop!
Nu is dat veranderd van kwantiteit naar kwaliteit en zijn de systemen van Google op zich ook slimmer, waardoor trucjes als deze worden doorzien en je daar als website-eigenaar de tol voor betaald.
Neem dus vooral geen risico door te proberen Google om te tuin te leiden met verouderde trucjes, want we kunnen je één ding beloven: niemand is Google meer te slim af. Honderden van deze handigheidjes zijn door de jaren heen al de kop in gedrukt, dus het komt nu echt alleen nog aan op kwaliteit.
Een goed voorbeeld hiervan is het gebruik van juiste spelling. 11 jaar geleden was dit al onderwerp van gesprek en vandaag de dag zelfs een ranking factor!
Zoek je een expert?
Wil jij nou ook aan de slag met zoekmachine optimalisatie van jouw website? Onze SEO experts helpen je graag verder met het vindbaar worden op het wereldwijde web.
Ben je nog niet overtuigd, dan kun je altijd contact met ons opnemen. We beantwoorden met plezier al jouw vragen.