Stel. Je bent een onderneming begonnen. De basis is er: een locatie, materialen of personeel. En, misschien wel het belangrijkste; een -goed vindbare- website. Die kan je zelf maken, maar je kunt dit ook uitbesteden aan een professioneel webdesignbureau. Zij kunnen werk uit handen nemen, waar je zelf geen tijd voor (of zin in ;-)) hebt. Daarnaast kunnen ze je helpen je bedrijf op te laten vallen. Webbureau’s hebben professionals in huis op het gebied van CMS, content maken, en uiteraard de ‘look & feel’ van een site.

Welk webbureau past bij mij?

Afijn, als je ervoor hebt gekozen om het professioneel te laten aanpakken door een webbureau, sta je alweer voor de volgende een belangrijke -soms lastige- keuze. Namelijk; voor welk webbureau ga je? Waarschijnlijk gaat je voorkeur uit naar een webbureau met ervaren professionals, en vind je het ook prettig dat het bureau naar keuze een veelzijdig team in huis heeft. Kies je voor een full-service webbureau, dan kies je voor een soort alles-in-één-pakket. Dit betekent dat het webbureau alles voor je regelt, van content tot design.

Kijk eens rond in de buurt

Een ander criterium waar je misschien nog niet aan gedacht hebt, is de (fysieke) nabijheid van het webbureau waar je mee in zee gaat. Dit levert een aantal voordelen op, namelijk:

  • Identiteit
    Stel, bent een horecagelegenheid begonnen in Nijmegen. Een goed vindbare website met relevante informatie en content is een must, natuurlijk. Zo wil je dat de openingstijden, menukaart en andere essentiële dingen goed vindbaar zijn voor potentiële klanten. Maar misschien wil je nog een stapje verder gaan, en vind je het belangrijk dat de sfeer van je restaurant beeldend wordt gemaakt door middel van foto’s met een begeleidende tekst die de sfeer perfect omschrijft. Dan is het ideaal om een webbureau uit de regio te kiezen, met professionals die er ook vandaan komen. Zij kennen de stad Nijmegen en kunnen zelfs op locatie langskomen om de identiteit van jouw horecagelegenheid zo goed mogelijk te vangen en online weer te geven.
  • Directe communicatie
    Natuurlijk kan je via Google een prima webbureau op afstand vinden, en telefonisch of online contact onderhouden. Maar vaak is een face-to-face ontmoeting toch het meest effectief. Als je kiest voor een lokaal webbureau, heb je de mogelijkheid om langs te gaan en in gesprek te gaan met de mensen die jouw website gaan bouwen. Doet het webbureau professioneel aan? Worden je vragen goed en concreet beantwoord? Verloopt het contact over het algemeen prettig met dit webbureau? Dit biedt een stukje zekerheid voor wat betreft de verdere samenwerking.

  • Betrouwbaarheid
    Om de betrouwbaarheid van een webbureau na te gaan, kán je natuurlijk reviews lezen op Google of hun eigen website. Maar voor een extra stukje zekerheid, kies je voor een webbureau uit de regio. Mogelijk hebben mensen uit je directe omgeving ervaring met een fijn webbureau in de buurt, of heb je via-via goede verhalen gehoord. Advies van naasten heeft een meerwaarde, omdat zij jou kennen en daarom goed in kunnen schatten wat bij je past.

 

  • Lokaal concept
    Staat je onderneming of idee nog in kinderschoenen? En kan je wel wat hulp gebruiken? Stel, je bent een kledingboetiek begonnen in Nijmegen. Offline is alles prima geregeld, maar je wilt je zaak online beter vindbaar maken én uitbreiden met een webshop. Niet direct jouw specialiteit, hoe pak je dit aan? Als je kiest voor een webbureau in Nijmegen, kunnen zij meedenken over het conceptuele idee van je webshop. Wat past het best bij jouw onderneming? Sluit het goed aan op de offline verkoopomgeving? Met het juiste concept trek je online klanten aan, maar potentieel ook nieuwe lokale klanten die je winkel bezoeken.

Meer weten?

Benieuwd hoe wij jouw vragen beantwoorden en of wij jouw website kunnen maken in Nijmegen? Neem contact op en brand los!