SEO is een alom bekend begrip, waar je vast al wel eens van hebt gehoord. Je kan als bedrijf SEO uitbesteden of zelf doen. Voor de online marketeer is ‘Search Engine Optimization’ niet weg te denken uit de dagelijkse werkzaamheden. De reden waarom SEO zo ontzettend belangrijk is, is terug te herleiden naar de ontwikkelingen binnen Google. Google wordt wereldwijd massaal gebruikt en is de grootste speler op de markt. Wil je iets gevonden hebben, dan zoek je via Google. Google wil op zijn beurt weer kwaliteit waarborgen en mensen die een zoekopdracht indienen naar de best mogelijke plek doorverwijzen.

Hoogwaardige kwaliteit van content staat daarom hoog op het verlanglijstje van Google en als het goed is dus ook voor jouw website. Zoekmachine optimalisatie is onmisbaar om Google te overtuigen én om gevonden te worden in de jungle van het internet. Ga je zelf aan de slag of ga je voor het uitbesteden van SEO? Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van SEO uitbesteden bij Monkey Vision? Neem dan contact met ons op en dan kijken wij wat er mogelijk is om jouw website beter vindbaar te maken.

Kwaliteit ver boven kwantiteit

Om te voldoen aan de steeds hoger wordende eisen van Google is er meer nodig dan een vlotte pen. Het eerder genoemde verlanglijstje van Google is lang. Heel lang. En het fijne van dat verlanglijstje is, dat eigenlijk niemand exact weet wat er op dat verlanglijstje staat. De belangrijkste onderdelen zijn bekend, maar hoe belangrijk elk onderdeel precies is, kunnen we alleen maar uittesten.

Zorg er dan ook voor dat als je goed vindbaar wil zijn op Google, dat je altijd up-to-date blijft. Google kan namelijk haar verlanglijstje ieder moment wijzigen. Zorg ervoor dat je weet wanneer dit veranderd. Wanneer je dit onder controle hebt kan je het beste inspelen op de vindbaarheid van jouw website.

Google strafpunten voor verkeerd gebruik

Omdat SEO zo’n technisch verhaal kent, is het ook een stuk lastiger om het perfect uit te voeren. Zeker wanneer je weinig tot geen ervaring hebt met zoekmachine optimalisatie. Om het nog even wat ingewikkelder te maken, kent Google ook strafpunten toe aan content die naar hun idee niet aan de regels voldoet. Wanneer je een zoekwoord bijvoorbeeld te vaak gebruikt, ziet Google dat als ‘keyword stuffing’. Dit komt erop neer dat Google vindt dat jouw zoekwoord zó vaak in de tekst staat, dat de kwaliteit van jouw content eronder lijdt. Hierdoor wordt jouw website niet als kwalitatief hoogwaardig beoordeeld en zal Google haar bezoekers ook niet snel naar jouw website doorsturen. Dit is één van de vele afrekeningen die Google in petto heeft voor de onwetende, online tekstschrijver. Dit kan ook een rede zijn om te kiezen voor SEO uitbesteden.

Tijd is geld en geld is tijd

Naast de moeilijkheid om alles perfect te doen op het gebied van optimalisatie, kost het jou ook veel tijd om dit voor elkaar te krijgen. Voor iedere ondernemer geldt: tijd is geld en geld is tijd. Voor een expert op het gebied van SEO is deze optimalisatie gesneden koek. Het zal de professional een stuk minder tijd kosten om voor elkaar te boksen, wat twee voordelen heeft.

  • Je bent geen tijd kwijt aan SEO en kan deze tijd besteden aan andere zaken.
  • Wanneer je SEO laat uitbesteden werkt het efficiënter en is het aannemelijk dat het ook beter is gedaan, omdat diegene daarin gespecialiseerd is.

Je slaat dus twee vliegen in één klap als je SEO uitbesteedt aan een expert. Ben je op zoek naar een bedrijf die jouw bedrijf hier mee kan helpen? Bekijk dan wat de mogelijkheden zijn bij Monkey Vision.

SEO-uitbesteden

SEO uitbesteden betekent ook monitoren

Naast de twee vliegen die je al in één klap geslagen hebt, voeg je daar eigenlijk automatisch ook een derde aan toe. Een professional die voor jou de SEO verzorgt zal ook het monitoren van het succes voor zijn of haar rekening nemen. Er worden analyses gedaan en er wordt gekeken naar wat goed gaat, wat werkt en wat niet werkt. Op basis daarvan wordt de ingeslagen koers bijgesteld waar nodig, en het succes van de zoekmachine optimalisatie zo hoog mogelijk. Zelf monitoren kan natuurlijk ook, maar als je dit goed wil doen kost dat veel tijd. Als je dit wat lijkt, neem dan een kijkje op onze website wat de mogelijkheden van maandelijkse marketing zijn.

De gouden combinatie: SEA samen met SEO uitbesteden

Als online marketeer ben je altijd op zoek naar hoe je beter vindbaar kan worden op Google. Als er een kans zich voordoet om nog beter online gevonden te worden, dan laten zij deze niet onbenut. Het kan namelijk een tijdje duren voordat je resultaat ziet van de zoekmachine optimalisatie. Ook kan het zijn dat de concurrentie zó hoog is, dat het vechten is voor een mooi plekje in de ranking van Google.

Voor kleine bedrijven is het soms slimmer om juist meer te gaan adverteren (SEA) in plaats van tijd en moeite stoppen in SEO. SEO is namelijk een goede strategie voor op de lange termijn, maar niet voor op de korte termijn. Adverteren via zoekmachines, ofwel SEA, is in zo’n gevallen een ideale extra stap om online vindbaarheid van jouw website te verbeteren. Wanneer jij als bedrijf kiest voor SEO en SEA maak jij de meeste kans dat jouw website goed vindbaar wordt op Google. Meer weten over de verschillen tussen SEO en SEA? Lees dan hier in onze andere blog wat de verschillen zijn.

Jouw SEO uitbesteden bij een expert?

Wanneer SEO uitbesteden voor jou het beste klinkt, is het verstandig om ook navraag te doen naar de expertise op het gebied van SEA. Je behoudt in dat geval de mogelijkheid om de gouden combinatie van SEO en SEA onder een dak onder te brengen, wat zeker aan te raden is.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van SEO en SEA bij Monkey Vision, of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag verder! We kijken graag naar wat wij voor jou kunnen betekenen hoe wij jouw website goed vindbaar kunnen maken op Google om zo meer klanten te kunnen informeren over jouw producten of diensten.