Content posten is meer dan op een willekeurig moment jouw berichten online slingeren. Als je een bericht op je social media post, wil je natuurlijk ook dat deze opgemerkt wordt. Het tijdstip om je content online te zetten bepaalt of je content gezien wordt. Kijk dus specifiek naar jouw situatie, want dit is voor iedere doelgroep en ieder medium verschillend. Ook is er geen vaste, nooit veranderende regel voor het content posten. Test het vooral ook zelf uit en bekijk statistieken om te weten te komen wanneer jouw doelgroep actief is en speel daarop in.
Wij hebben alles even in een handig lijstje gezet. De dagen en tijden in dit lijstje zijn op basis van het creëren van een groot bereik.
Content posten per kanaal
Facebook
Beste tijd: 12.00 uur
Beste dag: woensdag
Instagram
Beste tijd: 20.00
Beste dag: dinsdag
Twitter
Beste tijd: 16.00 uur
Beste dag: donderdag
LinkedIn
Beste tijd: 11.00 uur
Beste dag: donderdag
Youtube
Beste tijd: 16.00 uur
Beste dag: donderdag