Tip van de week – Adverteren op Facebook

Voordat je begint met adverteren op social media, moet je je eerst goed bedenken wat jouw doel is. Wij zetten voor je op een rijtje welk doel, en welke advertentie het best bij elkaar passen.

 

 

Facebook link advertentie voorbeeld van Monkey Vision

Link advertentie Monkey Vision

Websiteclicks

Wil je websiteclicks genereren? Dan is een link advertentie de beste keus. Het doel is voornamelijk informatie verschaffen. De call-to-action van deze advertentie is gericht op het nieuwsgierig maken van de bezoeker. Linkadvertenties kunnen zowel op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter worden gebruikt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Producten laten zien

Wil je dat mensen de producten of diensten die jij verkoopt te zien krijgen? Dan kun je het beste een carrousel advertentie of een canvas advertentie gebruiken.

Voorbeeld van een carrousel advertentie op Instagram

Carrousel advertentie op Instagram

Met een carrouseladvertentie kun je in één advertentie meerdere producten of afbeeldingen tonen. De gebruiker kan door deze afbeeldingen heen scrollen.

Een canvas advertentie is als een ‘uitklapbare’ advertentie. Wanneer gebruikers de advertentie openen, rolt er een aparte webpagina uit. Op die pagina kun je bijvoorbeeld één of meerdere producten laten zien. Deze pagina kan tekst, foto’s, afbeeldingen en links bevatten.

 

 

 

 

 

Voorbeeld van een actie advertentie van Nails & Lashes by Inge

Actie advertentie Nails & Lashes by Ing

 

 

 

 

Aansporen tot aankoop

Om social media gebruikers aan te sporen tot aankoop, kun je het beste de actie advertentie gebruiken. Deze advertenties verwijzen door naar (tijdelijke) acties. De gebruiker wordt geconfronteerd met de actie. Er is haast mee om gelijk te klikken. Denk hierbij aan kortingsacties of gratis bezorging.

Het is belangrijk dat deze advertentie een duidelijke call-to-action heeft. Een call-to-action button is een oproep aan de bezoeker, die overeenkomt met het doel van de advertentie. In dit geval de ‘Nu boeken’ knop.

 

 

 

 

 

Informatie over je klanten verzamelen

Om informatie over je klanten te kunnen verzamelen kun je het beste de lead advertentie gebruiken. Deze Facebook-advertentie kan gelinkt worden aan een formulier. Denk aan een advertentie om je nieuwsbrief te promoten. Geïnteresseerde kunnen zich dan direct vanuit de advertentie aanmelden, en jij ontvangt alle informatie over jouw nieuwe klanten.

 

Voorbeeld van een lead advertentie met contactformulier

Lead advertentie op Facebook

Vind je dit bericht leuk? Deel hem!

Ook leuk om te lezen
Mail ons!

Start typing and press Enter to search