Skip to main content

Op het moment van schrijven bestaan er meer dan 2 miljoen bedrijven in Nederland. Op zich een leuk weetje voor de eerstvolgende verjaardag of pubquiz die je gaat maken, maar er is een reden dat we je dit getal voorschotelen. Dat er zo onwijs veel ondernemingen bestaan in Nederland, wil zeggen dat er waarschijnlijk ook genoeg concurrenten zijn voor jouw onderneming. Het is zaak om ervoor te zorgen dat juist jij degene bent die gevonden wordt en die potentiële klanten zich herinneren. Top of mind worden bij jouw doelgroep. Een professionele huisstijl ontwerpen die past bij jouw bedrijf draagt hier direct aan bij. Reden genoeg om daar eens goed in te duiken, vind je ook niet?

Wat valt er eigenlijk allemaal onder een huisstijl?

Een huisstijl is de visuele identiteit van een bedrijf. Logo, kleurgebruik, lettertype, fotografiestijl en vormentaal. Wanneer een huisstijl ontwerpen op de planning staat, zijn dat de elementen waar je rekening mee moet houden. Om herkenbaar te zijn is het als organisatie nodig om consistent te werk te gaan. Gebruik je de ene keer gigantische, blauwe hoofdletters en de andere keer minuscule, paarse lettertjes, dan zal niemand het verband zien tussen deze boodschappen. 

Hele nieuwe huisstijl ontwerpen of een deel?

Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen zijn er nogal wat visuele elementen waaraan gedacht moet worden als je jouw huisstijl (opnieuw) laat ontwerpen. Wanneer je nog geen visuele identiteit hebt, is het zeker aan te raden om het hele pakket af te nemen. Tenzij je niet wilt dat je goed zichtbaar bent natuurlijk, want je creëert er ten slotte herkenbaarheid mee.

Mocht je al een deel van jouw huisstijl compleet hebben, dan is het misschien handiger om niet alles te vernieuwen. Een logo dat al eerder ontworpen is, waar je blij mee bent en die past bij jouw organisatie, kan je wellicht beter buiten schot houden. Dit logo heeft namelijk al gezorgd voor herkenbaarheid bij (potentiële) klanten, wat je weghaalt als je een nieuw logo laat ontwerpen. Het is wijs om dit te checken bij een professioneel bureau waar je van plan bent om je huisstijl te laten ontwerpen. Wij weten precies de plek waar je dat goed kunt doen: Heroes & Weirdos.

Nieuwe identiteit, nieuwe website?

Je hebt een nieuwe, visuele identiteit. Nu ben je wel klaar voor die hordes nieuwe klanten toch? Nou, om echt te stappen te maken en te groeien komt daar wel meer bij kijken. Het is een goede eerste stap, dat moet zeker gezegd worden, maar er zijn nog meer aspecten waar je dan naar moet kijken. Zo hoort er bij een professionele huisstijl eigenlijk ook een nieuwe, flitsende website in diezelfde, nieuwe stijl. Hierdoor komt de visuele identiteit van jouw bedrijf nóg beter naar voren, omdat je deze hier dan in meeneemt.

Totaalpakket

Ben je overtuigd om vol in te zetten op zichtbaarheid en herkenbaarheid? Bij Monkey Vision is alles mogelijk. Een complete huisstijl, website en online marketing; het complete pakket. Naast het ontwikkelen van een website waar jouw nieuwe identiteit op terug te zien is kunnen we ook een stapje verder gaan. Door de online marketing van je over te nemen, zorgen wij ervoor dat jouw nieuwe visuele stijl overal terugkomt en door zo veel mogelijk potentiële klanten gezien wordt. Dit kan via andere kanalen, maar we zorgen er ook voor dat prospects via zoekmachine optimalisatie op jouw website terecht gaan komen.

Huisstijl ontwerpen door Heroes & Weirdos

Onze vrienden van Heroes & Weirdos zijn helden in het ontwerpen van merken, wat nog een stapje verder gaat dan alleen een huisstijl. Als je benieuwd bent naar wat zij zoal gedaan hebben en kunnen, kijk dan eens op hun website. Like what you see? Neem dan zeker contact op!