Een webshop laten maken heeft meerdere voordelen voor jou als ondernemer. Bij Monkey Vision hebben we veel ervaring met het maken van een goede webshop en we hebben de voordelen voor jou op een rijtje gezet.
Dus ben jij benieuwd? Lees dan mee.
Zorg voor een oneindig assortiment
Met een webshop is het gemakkelijker om je assortiment te laten groeien, dan wanneer je een fysieke winkel hebt. Doordat je online werkt, heb je altijd de mogelijkheid om je aanbod uit te breiden.
Je hoeft geen andere producten uit je schappen te schrappen om ruimte te maken voor de nieuwe producten. Je online schappen zijn zo groot als je zelf wilt. Het enige wat je hoeft te doen is nieuwe producten toevoegen aan je webshop en je bent klaar!
Een webwinkel is altijd geopend
Een professionele webshop zorgt ervoor dat je niet te maken hebt met openingstijden. Geen sluitingstijd, geen klanten waarbij je helaas de deur voor hun neus dicht moet doen en geen rustige dagen vanwege het slechte weer buiten (wat in Nederland natuurlijk goed denkbaar is).
Een webshop is altijd geopend en zo kunnen je klanten op elk moment bij je terecht, waar en wanneer zij willen. Dat is pas service!
Bereik met je webshop ook klanten die niet in de buurt wonen
Wanneer je met een fysieke winkel ook klanten wilt treffen die misschien niet in de buurt wonen, moet je het hebben van dagjesmensen. Mensen die eens een uitstapje maken naar een andere stad of een ander dorp dan hun eigen.
Een webwinkel, is hier een oplossing voor. Daarmee kun je deze mensen ook thuis bereiken. Scheelt hun reistijd en brengt jou een grotere klantenkring op. Een win-winsituatie!
Overtuigen van potentiële klanten
Door het bieden van goede extra services kun je potentiële klanten over de streep trekken om een aankoop te doen bij jouw webwinkel. Zo kan de optie ‘gratis retourneren’ de klant het laatste zetje geven om een bestelling te plaatsen, ze hebben immers niets te verliezen.
Ook kan het lezen van goede reviews een positieve invloed hebben op je potentiële klanten. Fans van een fysieke winkel staan nou eenmaal niet dagelijks voor de deur om hun mening en positieve ervaring te delen. Een webwinkel bied hierin mogelijkheden.
Klanten reviews
Wanneer je ervoor kiest om klantervaringen en – beoordelingen te delen op webshop is het alleen wel van belang dat je de klanten tevreden houdt.
Want als een klant zicht niet goed geholpen voelt en niet tevreden is, zullen zij zich ook uit kunnen spreken door middel van een negatieve review. Het beste is uiteraard om dit te voorkomen, en het anders goed op te lossen met de klant.
In onze blog “Online reviews, wat heb je eraan?” lees je hoe het precies zit met klanten reviews.
Een professionele webshop geeft inzicht
Oke, in een fysieke winkel heb je ook inzicht in wat er allemaal verkocht wordt en welke producten hard lopen. Een webwinkel kan jou wel nóg meer inzicht geven, waar je vervolgens goed op in kunt spelen.
Zo kun je bijvoorbeeld zien welke producten misschien wel veel zijn bekeken, maar uiteindelijk niet zijn verkocht. Je kan onderzoeken waar dat aan ligt en hoe je ervoor kunt zorgen dat het product beter verkocht zal worden. Een webwinkel geeft je zowel inzicht in je successen als in je kansen.