Succesvol online – Content –

Nu de basis jouw nieuwe website helemaal naar wens is en online staat, komt misschien nog wel het moeilijkste deel: content creëren. Jouw website moet gevuld worden met teksten en foto’s. De websitebouwer kan je helaas niet helpen met het toevoegen van inhoudelijke content over jouw bedrijf. Het is ten slotte jouw bedrijf, jij kunt het beste verwoorden waar het bedrijf voor staat en wat de missie is. Zoek een websitebouwer die je kan helpen met zowel de website, als de content. Monkey Vision kan de content optimaliseren voor SEO, conversies en grammaticaal verbeteren.

Hoe zorg je er nou voor dat de content die je maakt kwaliteit heeft en relevant is? Het is enorm belangrijk dat jouw content de websitebezoeker echt helpt. Maak het persoonlijk en relevant.

Doel(groep)

Het is belangrijk om je doelgroep in kaart te brengen. Hoe spreek je deze doelgroep aan en welke social media gebruikt deze doelgroep? Omschrijf je ideale klanten en de behoefte die zij hebben.

Daarna moet je een doel hebben. Welk doel wil ik bereiken met mijn content? Wil je meer naamsbekendheid of meer leads? Of wil je autoriteit uitstralen?

Contentlengte en -types

Het goed om te weten waar jouw ideale websitebezoeker online aanwezig is en welke content zij daar graag tot zich nemen. Welke social media kanalen gebruiken ze of welke nieuwsplatforms lezen ze. Zo kom je er ook achter welke content types je het beste kunt inzetten.

Kies hoe vaak je content wilt publiceren en wat de ideale lengte is. Uit onderzoek van SerpIQ blijkt bijvoorbeeld dat hoe langer de content is, des te groter de kans dat deze hoog in de organische zoekresultaten zal terugkomen. Daarentegen moet je de content niet onnodig lang maken. Het is wel belangrijk om content relevant en sterk te maken. Daarnaast gaat Google steeds meer kijken naar hoe jouw website, en de daarbij behorende content, ten opzichte van je bezoeker is ingericht en bepaald. Schrijf daarom je teksten niet alleen voor Google maar voor je bezoeker. De bezoeker is uiteindelijk de persoon die je wilt bereiken.

Creatie

Als je je doelstellingen en doelgroep in kaart hebt gebracht. Moet je opzoek naar relevante onderwerpen. Zoek uit welke vragen regelmatig terugkomen en wat er leeft onder je doelgroep. Maar ook evenementen die op de planning staan en speel in op actueel nieuws uit de markt. Denk ook aan quotes, onderzoeken en verhalen.

Maak een content kalender om houvast en continuïteit te creëren. Hierin kun je onder andere alle onderwerpen, publicatiedata, auteurs en content types in verwerken.

Hoe ga ja aan de slag? Schrijf eerst een conceptversie van je artikel. Laat het een dag liggen om met een nieuwe blik de inhoud te optimaliseren. Wij adviseren om de tekst daarna te laten herschrijven door een expert. Schrijf een introductie en een conclusie. Plaats er een call-to-action bij en verzin een pakkende kop.

Maak korte en bondige zinnen, en gebruik niet meer dan 15 woorden per zin. Schrijf je teksten zo dat je de bezoeker aanmoedigt om iets te doen. Bij voorkeur datgene waarmee je jouw doelstellingen nakomt.

Gebruik interessante tussenkopje. Veel mensen scannen een artikel eerst voor ze bepalen of ze het gaan lezen. Tussenkopjes, bulletpoints, kaders en andere dingen die afwijken van de reguliere tekst, helpen de lezer daarbij.

In de volgende blog gaan we in op waar en hoe je jouw content het beste kunt promoten en hoe je het succes van de content kunt meten.

Vind je dit bericht leuk? Deel hem!

Ook leuk om te lezen
Mail ons!

Start typing and press Enter to search