Je website staat online en je bent er helemaal klaar voor: jij gaat online traffic vangen! Maar hoe dan? Dit kan bijvoorbeeld door middel van linkbuilding: dé methode om andere websites naar jouw website te laten linken. Dit leidt tot meer bezoekers en een betere Google ranking. Na het lezen van onze blog over linkbuilding kun je hier in principe mee van start! Maar de vraag is: ga je dit zelf doen of laat je linkbuilding uitbesteden?

Jij of de specialist?

Stel, je gaat de linkbuilding van je website zelf verzorgen. Dan kun je je het volgende afvragen:

  1. Heb je er genoeg verstand van?
    2. Ben je echt effectief bezig?
  2. Besteed je er niet te veel kostbare tijd aan?

Wanneer je deze vragen voornamelijk met een ´nee´ beantwoordt of nog erg twijfelt, kan verstandig zijn om je linkbuilding uit te besteden aan een webbureau. Ben je er nog niet uit? Dan proberen wij je op weg te helpen met deze korte checklist!

Linkbuilding uitbesteden? Doen!

Je linkbuilding uitbesteden, kan bijvoorbeeld in de volgende gevallen:

  • Specialistische kijk
    In de meeste gevallen laten bedrijven hun linkbuilding uitbesteden aan een webbureau. Deze heeft hier uitgebreide kennis over en zet hiervoor zijn specialisten in. Want, linkbuilding is nu eenmaal veel meer dan een kwestie van backlinks verspreiden. Een webbureau is op de hoogte van de laatste Google-nieuwtjes en weet wat wel en niet kan werken. Tenminste, als je met de juiste in zee gaat: check altijd de reviews en ga eerst in gesprek.
  • Tijdbesparing
    Misschien heb je na verloop van tijd flink wat research gedaan en krijg je het idee dat je linkbuilding al aardig onder de knie hebt. Heel goed, maar ook dan is er een nadeel: als je het goed doet, zul je er ook veel tijd aan kwijt zijn. Als je het uitbesteedt, zorg je ervoor dat jouw kostbare tijd weer in andere belangrijke zaken wordt gestoken.
  • Rendabel
    Wanneer je dat slimme webbureau hebt gevonden, zit er natuurlijk een prijskaartje aan deze dienst. Echter moet je onthouden dat dit je extra traffic oplevert: meer bezoekers, klanten en conversie. Het is dus even een investering, maar rendabel.

LINKBUILDING UITBESTEDEN? EVEN WACHTEN.

Wacht nog even met je linkbuilding uitbesteden, in de volgende gevallen:

  • SEO niet op orde
    Is de SEO van jouw website nog niet op orde? Dan raden wij aan om nog even te wachten met linkbuilding uitbesteden. Zorg eerst dat alle pijlers van een goede SEO in orde zijn, waaronder:
  • Prettige gebruikerservaring: snelle laadtijd, responsive webdesign, goede leesbaarheid, veilige omgeving.
  • Content: video, foto´s, tekst met relevante, heldere informatie.

Lees Dé 10 SEO-tips van SEO-specialist Bas >

  • Direct resultaat?
    Wil je linkbuilding uitbesteden en verwacht je direct resultaat? Rustig aan! Een goed linkprofiel bouwen kost tijd, ook voor de specialist. Je zult dus wel even geduld moeten hebben. Heb je geen geduld en wil je direct nieuwe bezoekers trekken, bijvoorbeeld vanwege een tijdelijke nieuwe actie? Dan moet je het misschien voor nu niet zoeken in linkbuilding, maar andere (online) marketing tools.
  • Geen helder doel
    Begin niet zomaar met linkbuilding uitbesteden. Vraag jezelf af: wat is je doel? Als dit helder is, kom je er misschien zelfs wel achter dat jouw antwoord niet in linkbuilding ligt. Ligt het daar wel? Maak dan een intake-afspraak met een webbureau die jou kan helpen. Samen bespreek je dit doel en zullen zij hier richting aan geven.

Op zoek naar zo´n slim webbureau die jou kan helpen bij je linkbuilding? Wij van Monkey Vision schieten graag te hulp! Neem contact gerust contact op en vraag naar onze linkbuildingspecialisten.

Leave a Reply