7 tips voor meer klanten in je webshop

Daar is dan eindelijk je eersteklas webshop, een gelikt design, verleidelijke producten en volledig functioneel, alles is op zijn plaats. Je webshop is ready. Of toch niet? Wat kan een webshop eigenaar eigenlijk nog meer doen naast een goed uitziende webshop? We willen die winkelmandjes gevuld zien worden, klanten tevreden houden en laten terugkeren! Wij van Monkey Vision hebben onze ideeën gebundeld en leggen die hier voor u neer. 7 tips voor meer klanten in je webshop, succes!

webshop

 

 

Niewsbrief

Creëer een mooie email met daarin inside informatie over sales, kortingen, nieuwe producten en meer. Verstuur deze mail naar bestaande klanten en/of potentiële klanten. Heb je een groot contacten bestand, of ben je opzoek naar een leuk design? Gebruik Mailchimp.

Incentive

Verzin een incentive voor bestaande klanten. Een groot deel van je winst zal komen door terugkerende bezoekers, deze groep een extra prikkel geven om nogmaals wat te kopen is een verstandig idee. Het kan al door simpelweg korting te geven bij een volgende aankoop.

the monkey blog

Social Media

Lift mee op social media! Ontwikkel meer exposure, krijg trouwe volgers, scoor hoger in Google en verkrijg inzicht in jouw doelgroep. 9 miljoen Nederlanders maken al gebruik van Facebook, Social media is een must voor bedrijven, voornamelijk aangezien de kosten vrijwel nihil zijn. Wij van Monkey Vision kunnen helpen met het inzetten van social media, interesse? Neem contact met ons op.

Google Analystics

Analyseer de statistieken van jouw webshop. Waar haken jouw bezoekers af? Wat zoekt men in de interne zoekmachine? De antwoorden op zulke vragen vind je in de statistieken, een tool als Google analytics kan hierbij helpen. Zo kan bijvoorbeeld het analyseren van funnels, die te vinden zijn in de tool, antwoorden geven waarom bezoekers afhaken op een specifieke webpagina. Wij kunnen hier u ook bij helpen! Heeft u interesse, dan kunt u contact met ons opnemen.

stats

Events

Ga rond met u producten op bijvoorbeeld verschillende events, geef wanneer mogelijk gratis monsters weg. Hierdoor bereik je vaak snel een nieuw publiek met mogelijk nieuwe klanten. Ook kan je op deze evenementen in contact komen met andere organisaties die misschien geïnteresseerd zijn in je product.

Tools

Ga opzoek naar handige tools. Tools die ander werk uit handen nemen waardoor je zelf meer kan focussen op sales. Moneybird, een tool om online facturen en offertes te versturen is bijvoorbeeld zo’n handige tool.

Concurrenten

Analyseer je concurrenten. Zoek uit hoe je concurrenten te werk gaan, en vooral hoe je jezelf kan onderscheiden. Wees niet bang om net wat meer korting te geven of lagere prijzen te bieden dan je concurrenten.

Vind je dit bericht leuk? Deel hem!

Ook leuk om te lezen
Mail ons!

Start typing and press Enter to search